ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

[:el]Επαγγελματίας Financial Planner[:en]​Professional Financial Planner[:]

[:el]Ο επαγγελματίας Financial Planner  ή Χρηματοασφαλιστικός Σύμβουλος  χαρακτηρίζεται από ακεραιότητα, αντικειμενικότητα, εμπιστευτικότητα, ικανότητα, δικαιοσύνη, επαγγελματισμό, εργατικότητα, επιμέλεια, γνώση, δεξιοτεχνία, εντιμότητα, συνέπεια, ευθύνη και αξιοπρέπεια.
Οφείλει  να συμμορφώνεται με την συγκεκριμένη δεοντολογία που στόχο έχει το κοινό καλό και την προάσπιση του κύρους του επαγγέλματος.[:en]The professional Financial Planner or Financial Insurance Consultant is characterized by integrity, objectivity, confidentiality, competence, fairness, professionalism, diligence, diligence, knowledge, skill, honesty, consistency, responsibility and dignity.
He must comply with the specific code of conduct aimed at the common good and the defense of the prestige of the profession.[:]

[:el]Συμπεριφορά και ευθύνη του Financial Planner έναντι των πελατών​[:en]Conduct and responsibility of the Financial Planner towards clients[:]

[:el]Ο επαγγελματίας Financial Planner οφείλει να λειτουργεί έχοντας ως κύριο στόχο, την προστασία  των  συμφερόντων των πελατών του, παρέχοντας  τις κατάλληλες γι’ αυτούς συμβουλές και την βέλτιστη ποιότητα εξυπηρέτησης και  θέτοντας   το συμφέρον τους  πάνω από το δικό του. Κάθε πελάτης είναι σημαντικός, ξεχωριστός και ιδιαίτερος. 

Τα μέλη της ένωσης: 

  • Διατηρούν  τα υψηλότερα επίπεδα επαγγελματισμού και  παρέχουν τις καλύτερες δυνατές συμβουλές στους πελάτες τους, μέσω της συνεχούς προσπάθειάς τους να βελτιώνουν τις επαγγελματικές τους γνώσεις και δεξιότητες.
  • Αναλύουν τα στοιχεία και επεξεργάζονται τα δεδομένα που παρέχουν οι πελάτες τους, με τρόπο αμερόληπτο και αντικειμενικό και στη συνέχεια αφού ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες επιθυμίες και ανάγκες τους, εκπονούν μια ολοκληρωμένη χρηματο-ασφαλιστική  μελέτη.
  • Παρέχουν  ολοκληρωμένες συμβουλές βάσει των πραγματικών αναγκών και επιθυμιών των πελατών τους. 
  • Τηρούν απόλυτη εχεμύθεια σχετικά με τα προσωπικά και επαγγελματικά στοιχεία των πελατών τους και θεωρούν τη γνώση αυτών, προνόμιό τους. 
  • Θέτουν στην διάθεση των  πελατών τους,  όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα, έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να λάβουν τις σωστές αποφάσεις.
  • Συμμορφώνονται στις επαγγελματικές τους συναλλαγές με όλες τις διατάξεις των νόμων και των κανονισμών του εκάστοτε ελεγκτικού φορέα και εποπτικής αρχής της περιοχής που δραστηριοποιούνται.[:en]

    The professional Financial Planner must operate with the main objective of protecting the interests of his clients, providing the appropriate advice and the best quality of service and putting their interests above his own. Every customer is important, special and special.

    The members of the association:

    They maintain the highest levels of professionalism and provide the best possible advice to their clients through their constant effort to improve their professional knowledge and skills.
    They analyze the data and process the data provided by their clients, in an unbiased and objective manner, and then after taking into account their particular wishes and needs, prepare a comprehensive financial and insurance study.
    They provide comprehensive advice based on the real needs and desires of their clients.
    They maintain absolute confidentiality regarding the personal and professional details of their clients and consider their knowledge to be their privilege.
    They make available to their customers, all the necessary information and data, so that they can make the right decisions.
    They comply in their professional dealings with all the provisions of the laws and regulations of each control body and supervisory authority of the region in which they operate.[:]

[:el]Τήρηση της νομοθεσίας και των διατάξεων της εποπτικής αρχής[:en]Compliance with legislation and the provisions of the supervisory authority[:]

  • [:el]Η άσκηση του επαγγέλματος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή διέπεται και ρυθμίζεται από τους νόμους του ελληνικού κράτους, οι οποίοι αναφέρονται εκτενώς σε θέματα όπως η αποσαφήνιση των δραστηριοτήτων, οι οποίες ανήκουν στο συγκεκριμένο επάγγελμα, οι προϋποθέσεις για την άσκηση του κ.λπ. 
  • Επιπλέον το νομικό πλαίσιο διαμέσου σχετικών διατάξεών του μεριμνά για την ασφάλεια και την προστασία των συναλλασσόμενων τρίτων με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, οι οποίοι τρίτοι (πελάτες) λαμβάνουν τις υπηρεσίες της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
  • Η Ένωση HFPA θα προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες στις διεθνείς αλλά και Ελληνικές αρμόδιες αρχές ώστε η νομοθεσία να κατοχυρώνει τον επαγγελματία διαμεσολαβητή αλλά παράλληλα θα φροντίζει ώστε τα μέλη της να τηρούν την νομοθεσία του κράτους και τις διατάξεις της εποπτικής αρχής, όσον αφορά την άσκηση του επαγγέλματος τους.[:en]The exercise of the profession of insurance intermediary is governed and regulated by the laws of the Greek state, which refer extensively to issues such as the clarification of the activities that belong to the specific profession, the conditions for its exercise, etc.
    In addition, the legal framework, through its relevant provisions, ensures the safety and protection of third parties dealing with insurance intermediaries, which third parties (clients) receive the services of insurance mediation.
    The HFPA Association will take all the necessary actions with the international and Greek competent authorities so that the legislation enshrines the professional mediator but at the same time it will ensure that its members comply with the legislation of the state and the provisions of the supervisory authority, regarding the exercise of their profession.[:]

[:el]Επιλογή Financial Planner[:en]Financial Planner option[:]

  • [:el]Ο ρόλος της Ένωσης σε σχέση με ενδιαφερόμενους τρίτους οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στη διάθεση των στοιχείων των μελών της, τα οποία ασκούν κατ΄επάγγελμα την ως άνω υπηρεσία, με στόχο την αξιοποίηση της πληροφορίας εκ μέρους των τρίτων, όπως αυτοί κρίνουν.
  • Η επιλογή της συνεργασίας με τον financial planner και η ευθύνη των επιλογών που προκύπτουν από τον οικονομικό προγραμματισμό ή/και την μελέτη αποτελούν αποκλειστική ευθύνη του πελάτη.
  • Η επιλογή οιουδήποτε ενδιαφερομένου τρίτου να συνεργαστεί με ασφαλιστικό διαμεσολαβητή/financial planner – μέλος της HFPΑ – αποτελεί προσωπική του απόφαση, στο σχηματισμό της οποίας η Ένωση δεν έχει ουδεμία ανάμειξη.[:en]The role of the Union in relation to interested third parties who wish to receive consulting services, insurance mediation, is limited exclusively to the disposal of the information of its members, who professionally perform the above service, with the aim of utilizing the information from on the part of third parties, as they judge.
    The choice of cooperation with the financial planner and the responsibility of the choices resulting from the financial planning and/or study are the sole responsibility of the client.
    The choice of any interested third party to cooperate with an insurance mediator/financial planner – a member of the HFPA – is his personal decision, in the formation of which the Union has no involvement.[:]

[:el]Συνέπειες παραβίασης ή μη τήρησης του κώδικα δεοντολογίας[:en]Consequences of violating or not following the code of conduct[:]

[:el]Μέλος της Ένωσης HFPA που ενεργεί κατά παράβαση του Κώδικα Δεοντολογίας είναι δυνατόν να ελεγχθεί πειθαρχικά κατόπιν αιτιολογημένης παραπομπής του στο αρμόδιο όργανο της επιτροπής δεοντολογίας της ένωσης. Εάν αποδειχθεί η παράβαση του Κώδικα Δεοντολογίας οι συνέπειες θα εξετάζονται κατά περίπτωση και ενδέχεται να είναι οι ακόλουθες:

  • Επίπληξη
  • Διαγραφή από την HFPA, με παράλληλη αφαίρεση για τον διαγραφέντα, όλων των παροχών και δικαιωμάτων που παρέχονται στα μέλη της.
  • Απαγόρευση εγγραφής του στην HFPA εάν δεν είναι ήδη μέλος της
  • Κοινοποίηση στις αρμόδιες εποπτικές αρχές του κράτους
  • Καταγγελία στον αρμόδιο εισαγγελέα[:en]

    A member of the HFPA Association who acts in violation of the Code of Ethics may be subject to disciplinary action upon reasoned referral to the appropriate body of the association’s ethics committee. If the violation of the Code of Conduct is proven, the consequences will be considered on a case-by-case basis and may be the following:

    Reproach
    Deletion from the HFPA, with parallel removal for the deleted person, of all benefits and rights provided to its members.
    Banning him from joining the HFPA if he is not already a member
    Notification to the competent supervisory authorities of the state
    Complaint to the competent prosecutor[:]

[:el]Διαδικασία επιβολής ποινών[:en]Penalty Procedure[:]

[:el]Η ένωση προκειμένου να επιληφθεί υποθέσεων παράβασης του Κώδικα Δεοντολογίας θα πρέπει να υφίσταται τεκμηριωμένη γραπτή και ενυπόγραφη καταγγελία από θιγόμενο συνάδελφο, πελάτη ή αρμόδια αρχή προς τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου ή τον αρμόδιο της Επιτροπής Δεοντολογίας της ένωσης.

  • Η ένωση δύναται να επιληφθεί υποθέσεων παράβασης του Κώδικα Δεοντολογίας κατόπιν πρωτοβουλίας του Προέδρου της ή απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο και η αρμόδια επιτροπή δεοντολογίας πριν καταλήξουν σε απόφαση θα καλούν εγγράφως, με συστημένη επιστολή, τους καταγγελλόμενους, προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους εντός τακτής προθεσμίας (αδιαφορία ή μη απάντηση συνιστά παραδοχή της καταγγελίας).
  • Οι αποφάσεις της αρμόδιας επιτροπής δεοντολογίας για την εφαρμογή των ανωτέρω παραγράφων δύνανται να προσβληθούν και να συζητηθούν ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης.
  • Η HFPA επιβλέπει την εφαρμογή και επίβλεψη του κώδικα δεοντολογίας από όλα τα μέλη της, τα οποία έχουν την υποχρέωση εφαρμογής του συγκεκριμένου κώδικα καθώς και της υφιστάμενης νομοθεσίας περί ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.[:en]

    In order for the association to deal with cases of violation of the Code of Ethics, there must be a documented written and signed complaint by an affected colleague, client or competent authority to the President of the Board of Directors or the competent person of the Ethics Committee of the association.

    The association may deal with cases of violation of the Code of Ethics following the initiative of its President or a decision of the Board of Directors
    Before reaching a decision, the Board of Directors and the competent ethics committee will call the complainants in writing, by registered letter, in order to present their views within a regular period (indifference or non-response constitutes acceptance of the complaint).
    The decisions of the competent ethics committee for the implementation of the above paragraphs may be challenged and discussed before the General Assembly of the Union.
    The HFPA oversees the implementation and supervision of the code of ethics by all its members, who are required to implement this code as well as existing insurance brokerage legislation.[:]